Zasady organizacji nauczania w czasie zawieszenia zajęć

ZARZĄDZENIE
Dyrektora Niepublicznego Przedszkola „Tęczowa Kraina”
w Dąbrowie Górniczej
z dnia 02.09.2020 r.
w sprawie wprowadzenia zasad organizacji nauczania w czasie zawieszenia zajęć w przedszkolu
§ 1
Niniejszy dokument ustala organizację pracy przedszkola w odniesieniu do obowiązujących wytycznych GIS, MZ, MEN, związanych z zasadami nauczania zdalnego w czasie zawieszenia zajęć w Niepublicznym Przedszkolu „Tęczowa Kraina” w Dąbrowie Górniczej.
§ 2
Organizacja zdalnego nauczania:
- Zajęcia dydaktyczno–wychowawcze będą się odbywały z wykorzystaniem funkcjonalności strony internetowej przedszkola, Facebook‘a, portali społecznościowych, meilingu, gdzie nauczyciele będą zamieszczać zadania do wykonania przez dzieci.
- Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych będzie się odbywało z zachowaniem właściwej higieny pracy umysłowej dzieci z uwzględnieniem ich możliwości psychofizycznych.
- Niedopuszczalne jest nadmierne obciążanie dzieci i ich rodziców przekazywanymi do realizacji zadaniami przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli wspomagających, specjalistów czy instruktorów zajęć dodatkowych oraz nadmierne obciążanie pracami przed komputerem.
- Zalecane jest podawanie dzieciom zadań edukacyjnych realizujących podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz zadań dodatkowych dla chętnych.
- Przy planowaniu pracy zdalnej do realizacji w domu proponuje się sytuacje sprzyjające zacieśnieniu rodzinnych relacji, np. konstruowanie gier, czytanie, zabawy sensoryczne, wspólna zabawa na podwórku,
- Zajęcia online oraz godziny konsultacji z rodzicami ewentualnie z dziećmi dla poszczególnych oddziałów odbywają się zgodnie z planem pracy odpowiadającym tygodniowemu pensum poszczególnych nauczycieli. Brak pracy w godzinach ponadwymiarowych.
- Nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wspomagający, nauczyciele – rewalidatorzy, prowadzący wczesne wspomaganie rozwoju, zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze lub inne zajęcia z dziećmi z orzeczeniem o kształceniu specjalnym są dostępni dla rodziców i dzieci w godz. swojej pracy za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Rodzice informowani są o dostępnych materiałach i możliwych formach realizacji przez dziecko w domu.
- Nauczyciele logopedzi prowadzą terapię logopedyczną poprzez podawanie zadań logopedycznych do wykonania w domu.
- Zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, terapeutyczne, logopedyczne) oraz zajęcia rewalidacyjne nie wymuszają aktywności dziecka i rodzica, a jedynie zachęcają do podejmowania dodatkowych zadań dla osiągnięcia zaplanowanych celów
- Nauczyciele wskazują możliwość, poprzez umieszczenie linków, korzystania z dostępnych w Internecie bezpłatnych narzędzi i materiałów edukacyjnych,
- Zadania przesyłane są do wszystkich rodziców w jednakowy sposób – mail przedszkolny, sms,
- Nauczyciel dostosowuje metody monitorowania i sprawdzania wiadomości dzieci do bieżącej sytuacji – ogłasza konkursy, prosi o zdjęcia wytworów
- Propozycje zajęć ruchowych mają charakter ćwiczeniowy.
- W korespondencji do rodzica zawsze umieszczona jest informacja o sposobie kontaktu w przypadku pojawienia się trudności
- Do kontaktów z rodzicami używane są narzędzia, które spełniają zasad ochrony danych osobowych w tym ochrony wizerunku
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 02.09.2020 r.