O nas
Organizacja pracy
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w naszych grupach przedszkolnych realizowane są w oparciu o ramowy rozkład dnia, który jest opracowany na bazie obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Grupy w naszym przedszkolu:
Przedszkole przy ul. Legionów Polskich 67
- Grupa Niedźwiadki - to dzieci 3-4 letnie
- Grupa Tygryski - to dzieci 5-6 letnie
Przedszkole przy ul. Kazdębie 2a
- Grupa Kotki - to dzieci 3-4 letnie
- Grupa Zajączki - to dzieci 4-5 letnie
- Grupa Sówki - to dzieci 6 letnie
Przedszkole przy ul. Dąbrowskiego 11
- Grupa Pszczółki - to dzieci 3-4 letnie
- Grupa Motylki - to dzieci 5-6 letnie
Nasze Panie dobrze poznały charakterystykę rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym i z pasją, i zaangażowaniem realizują zadania edukacji przedszkolnej, które mają na celu:
- przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole
- rozwijanie u dziecka tzw. dojrzałości szkolnej dotyczącą sfery umysłowej, fizycznej, emocjonalnej i społecznej
- pomoc w prawidłowym rozwoju każdego dziecka
Praca przedszkola” Tęczowa Kraina” oparta jest na wiedzy, doświadczeniu, współpracy i kreatywności całego zespołu. Umiejętność rozpoznawania indywidualnych potrzeb dziecka oraz jego możliwości, w tym talentów, stanowi podstawę kierowania jego prawidłowym rozwojem. W swojej pracy koncentrujemy się na indywidualizacji pracy z dzieckiem oraz wsparciu dla jego rozwoju, opartym na różnorodnych metodach nauczania i wykorzystywaniu współczesnych technologii. Nasi wychowankowie poznają świat i otaczającą rzeczywistość poprzez uczestnictwo między innymi w spektaklach teatralnych, spotkaniach z muzyką, wycieczkach i spotkaniach z nauką.
Aktywnie współpracujemy z rodzicami. Wspieramy rodziców w wychowaniu dzieci. W trosce o jednolite oddziaływanie, nauczyciele informują rodziców o sukcesach dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności jakie napotykają.
W roku szkolnym 2021/2022 nauczyciele wybrali i realizują niżej wymienione programy:
- „Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości”.
Program jest przeznaczony dla dzieci od 3 do 6 lat uczęszczających do przedszkola, autorstwa Jolanty Wasilewskiej.
Jest on zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, stanowiącą załącznik do rozporządzenia MEN z 14 lutego 2017 r.
Program został napisany w oparciu o te same pedagogiczno-psychologiczne koncepcje, które przyświecały twórcom podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Autorka odwołuje się w nim przede wszystkim do konstruktywistycznej teorii uczenia się i osiągnięć J. Piageta, L. Wygotskiego i J. Brunera.
Program prezentuje holistyczne podejście do rozwoju dziecka. Ukazuje możliwości zintegrowanych działań nauczyciela we wszystkich sferach (fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej).
Bardzo istotną rolę w realizacji programu odgrywa skoncentrowanie się na wartościach – na ich poznawaniu przez dziecko, utożsamianiu się z nimi i kierowaniu nimi w postępowaniu.
Dzieci korzystają z kart pracy „Planeta dzieci” wydanych przez wyd. WSiP.
- Nauczycielka języka angielskiego realizuje „Program przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do posługiwania się językiem angielskim” zgodny z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. autorstwa D. Sikory-Banasik i E. Wilkos
- Dzieci niepełnosprawne realizują indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne.
Realizowane są również programy autorskie, wspomagające proces edukacyjno-wychowawczy:
- „Mamo, tato wolę wodę” - celem programu jest kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie.
- „Kubusiowi przyjaciele natury” – celem programu jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcanie do ruchu od najmłodszych lat
- Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek” – głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.