Grupa Tygryski / DG Legionów 2

Grupa Tygryski / Legionów 2

Kalendarium wydarzeń

Październik 2022

 

04.10.2022 Dzień Kundelka

  • Rozwiązanie zagadki
  • Słuchanie bajki edukacyjnej „Smutasek” Jolanta Bot
  • Zabawy „Wesołka” w nowym domku
  • Piesek - ćwiczenie grafomotoryczne. Rysujemy Wesołka

14.10.2022 Dzień Edukacji Narodowej

  • Odgadywanie zagadek o zawodach w przedszkolu
  • Słuchanie wiersza „Moja nauczycielka”
  • Zabawa ruchowa „Kto szybciej”
  • Zabawa taneczna „ Kółeczko”

18.10.2022 Dzień Listonosza

  • Zabawa ruchowa przy piosence Pan Listonosz
  • Historyjka obrazkowa - burza mózgów
  • Ile jest kopert? - zabawa matematyczna.
  • Atrybuty Pana listonosza - puzzle obrazkowe

28.10.2022 Dzień Dyni

  • Czytanie wiersza „Wiersz o dyni”
  • Zabawa ruchowa „Podaj dynię”,
  • Zabawy integracyjna z chustą animacyjną „Dynie małe”
  • Zabawa badawcza „Co dynia ma w środku”.

Dodatkowo:

Warsztaty terapeutyczne

  • 07.10.2022 - Zabawy ruchowe z metodą Weroniki Sherborne
  • 19.10.2022 - Warsztaty terapeutyczne „Skarby jesieni”

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

  1. IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT
  2. JESIENNA PRZYGODA
  3. KOSZYK PANI JESIENI
  4. SKARBY JESIENI
  • Rozpoznajemy i nazywamy warzywa i owoce, budujemy wypowiedzi na określony temat
  • posługiwania się przymiotnikami określającymi wielkość i kolor; kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych: wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane), zachęcenie do próbowania warzyw mniej znanych.
  • zapoznanie z literami t, T; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania sylab i krótkich wyrazów.
  • zachęcanie do jedzenia owoców; czerpanie radości ze wspólnej zabawy i rywalizacji, umiejętność radzenia sobie w razie porażki.
  • poznanie sposobu wykorzystania materiału przyrodniczego w pracach plastycznych i zabawie.
  • kształtowanie umiejętności dokładnego wycinania po linii prostej i falistej, cięcie nożyczkami różnych materiałów, rozwijanie wrażliwości estetycznej.
  • wprowadzenie dwóch zabaw , ruchowej „Woda , ziemia , powietrze” , zabawa o emocjach „Rozpoznaje emocje „

CODZIENNIE CZYTAMY:

Księga Wartości i dobrych obyczajówKarolina Tudruj-Wrożyna

Zabawy w miesiącu październiku

Woda, ziemia, powietrze” – na podłodze rysujemy kredą trzy okręgi w różnych miejscach albo wyznaczamy trzy okręgi za pomocą szerokich szarf. Umawiamy się z dziećmi, że jeden okrąg to ziemia, drugi to powietrze, a trzeci to woda. Prowadzący mówi „ziemia, woda, powietrze”, zmieniając kolejność, a dzieci w tym czasie muszą pobiec do odpowiedniego okręgu.

Rozpoznaj emocje„ – należy wydrukować zdjęcia z minami dzieci wyrażającymi różne emocje. Dziecko losuje zdjęcie i zgaduje, co przedstawia buzia malucha (smutek, radość, zadowolenie, strach, obrzydzenie itp.). Dzieci mogą nazywać emocje nie wprost, np. śmieje się, płacze, wykrzywia buzię. Dopytujemy: „Jak myślisz, dlaczego się śmieje?”. Prosimy, by dziecko wymyśliło historyjkę związaną z przedstawioną na fotografii emocją.